РУС БЕЛ ENG

Правілы ўнутранага распарадку для вучняў

 

 

ЗАЦВЯРДЖАЮ

Дырэктар Любушанскага дзіцячага сада-сярэдняй школы

____________А.Я. Абазовик

_________________ 20___ года

 

 

 

 

ПРАВІЛЫ

ўнутранага распарадку

для навучэнцаў дзяржаўнай установы адукацыі

“Любушанскі вучэбна-педагагічны комплекс

дзіцячы сад-сярэдняя школа”

 

  1. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1.1. Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў дзяржаўнай установы адукацыі “Любушанскі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-сярэдняя школа” (далей - правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей – Кодэкс), тыпавымі правіламі ўнутранага распарадку навучэнцаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі, зацверджанымі міністрам адукацыі Рэспублікі Беларусь на падставе Дзяржаўнага школьнага стандарту, зацверджанага пастановай калегіі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 10.05.2022 № 4.11, Статута ўстановы адукацыі і іншых актаў заканадаўства.

1.2. Правілы ўстанаўліваюць нормы паводзін вучняў у будынку і на тэрыторыі ўстановы адукацыі з мэтай стварэння абстаноўкі, якая спрыяе паспяховаму навучанню кожнага вучня, выхаванню павагі да яго асобы і правоў, развіццю культуры паводзін і навыкаў зносін, падтрыманню парадку ва ўстанове адукацыі.

1.3. Згодна з правіламі ўсе вучні маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне нормаў паводзін ва ўстанове адукацыі.

1.4. У адпаведнасці з гэтымі правіламі ва ўстанове адукацыі ў Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў могуць уносіцца змяненні, якія зацвярджаюцца дырэктарам.

1.5. Змены і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку, вызначаным падпунктам 1.4. сапраўдных Правілаў.

1.6. Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў установы адукацыі на першым пасяджэнні педагагічнага савета або нарадзе пры дырэктару новага навучальнага года, усіх вучняў установы адукацыі на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, а іх законных прадстаўнікоў – першым бацькоўскім сходзе новага навучальнага года (пад роспіс).

1.7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх вучняў установы адукацыі.

1.8. Правілы размяшчаюцца ў даступным для агляду ўсімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу месцы і на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі.

  1. АСНОЎНЫЯ ПРАВІЛЫ ДЛЯ НАВУЧЭНЦАЎ
  2. Вучні маюць права на:

1.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі

1.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцяў іх псіхафізічнага развіцця;

1.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам і ў парадку, які вызначаецца Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25.07.2011 № 149;

1.4. павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага гвалту, жорсткага, грубага або абразлівага звароту, прыніжэння;

1.5. ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

1.6. карыстанне падручнікамі (вучэбнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам;

1.7. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай установы адукацыі ў вызначаны працоўны час;

1.8. удзел у кіраванні установай адукацыі ў адпаведнасці са статутам установы адукацыі (далей – Статут);

1.9. адпачынак на перапынках, арганізацыю вольнага часу падчас канікул;

1.10. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;

1.11. аб’ектыўную ацэнку ведаў;

1.12. захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;

1.13. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;

1.14. наведванне стымулюючых і (або)  падтрымліваючых заняткаў;

1.15. выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленага вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальнай дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, усталяванай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да зместу і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі;

1.16. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі;

1.17. атрыманне дадатковых адукацыйных паслуг (у тым ліку платных) з ліку паслуг, якія аказваюцца установай адукацыі;

1.18. атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;

1.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;

1.20. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;

1.21. атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;

1.22. удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб’яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;

1.23. удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;

1.24. абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;

1.25. недатыкальнасць асобы.

  1. Іншыя правы навучэнцаў ўсталёўваюцца Кодэксам, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы.
  2. Вучні абавязаны:

2.1. выконваць Статут, выконваць рашэнні органаў самакіравання ўстановы адукацыі, правілы, патрабаванні кіраўніцтва і педагагічных работнікаў;

2.2. паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі;

2.3. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб’яднанняў па інтарэсах, іншых);

2.4. пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага адміністратара);

2.5. добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні, грамадскія даручэнні;

2.6. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;

2.7. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

2.8. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца па дапамогу да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, кіраўніцтва ўстановы адукацыі;

2.9. беражліва адносіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі; беражліва адносіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;

2.10. клапаціцца пра сваё здароўе, бяспеку і жыццё навакольных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;

2.11. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену кіраўніцтва) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);

2.12. загадзя (напярэдадні або за некалькі дзён) паведамляць класнаму кіраўніку аб планаваным наведванні арганізацыі аховы здароўя; у экстранных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;

2.13. размяшчаць прыладу сувязі, інтэрнэт-сувязі (у адключаным стане) перад пачаткам вучэбных заняткаў у спецыяльна адведзеных месцах;

2.14. прытрымлівацца дзелавога стылю адзення і адзінага элемента.

Дзелавы стыль адзення – гэта строгі вытрыманы стыль адзення, прызначаны для наведвання вучнямі вучэбных заняткаў ва ўстанове адукацыі. Камплект адзення дзелавога стылю павінен быць шматфункцыянальным, гігіенічным, зручным і адпавядаць сучасным напрамках моды. Для хлопчыкаў (юнакоў) у камплект уваходзяць: пінжак, камізэлька, штаны, кашуля (светлых тонаў). Для дзяўчынак (дзяўчат) – пінжак, камізэлька, спадніца, штаны, блузка (светлых тонаў), сарафан, сукенка. Колеравая гама – сіняя. Абутак таксама павінен адпавядаць дзелавому стылю адзення (туфлі, чаравікі. Для ўрокаў фізічнай культуры – кеды, красоўкі). У святочныя, урачыстыя дні колер блузак і кашуль – белы!

2.15. выкарыстоўваць адзенне для заняткаў фізічнай культурай згодна з санітарнымі нормамі, спецыяльную вопратку на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

2.16. мець на ўроках неабходныя навучальныя прыналежнасці;

2.17. мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па прадметах;

2.18. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока – хатняе заданне;

2.19. штотыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;

2.20. прадстаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі;

2.21. выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.

  1. Вучням ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі катэгарычна забараняецца:

3.1. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;

3.2. паліць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выказванні, спазняцца на вучэбныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;

3.3. прыносіць агнястрэльную зброю любога выгляду, газавую зброю, боепрыпасы любога выгляду або выбуховыя рэчывы (альбо іх імітатары або муляжы), халодную зброю, прадметы, якімі колюць, сякуць, рэжуць (альбо іх імітатары або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі ці піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю навакольных, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;

3.4. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;

3.5. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка альбо дзяжурнага адміністратара з наступным прад’яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;

3.6. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;

3.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;

3.8. праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу кіраўніцтва, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;

3.9. размаўляць падчас вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, адцягваць увагу самому і адцягваць увагу іншых навучэнцаў, перашкаджаць правядзенню вучэбных заняткаў;

3.10. ўжываць падчас вучэбных заняткаў ежу і напоі;

3.11. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;

3.12. у падручніках рабіць якія-небудзь запісы, маляваць, вырываць з іх старонкі;

3.13. падчас вучэбных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;

3.14. перасоўвацца на веласіпедах, самакатах іншых СПМ па тэрыторыі ўстановы адукацыі. Пакідаць без нагляду самакаты, веласіпеды, СПМ і іншыя сродкі перамяшчэння на тэрыторыі ўстановы адукацыі;

3.15. пакідаць установу адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком і (або) кіраўніцтвам установы.

III. ПАТРАБАВАННІ ДА ЗНЕШНЯГА ВЫГЛЯДУ ВУЧНЯ

  1. Вучні абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі вучэбных заняткаў ва ўстанове адукацыі і агульнага элемента адзення (камізэлька).
  2. Адзенне дзелавога стылю, як правіла, уключае вялікі выбар элементаў, якія можна камбінаваць (пінжак, камізэлька, кашуля, спадніца, штаны, сарафан, блуза, сукенка і інш.), а таксама значок з эмблемай установы адукацыі.
  3. Пры наведванні вучнямі вучэбных заняткаў не дапускаюцца:

спартыўная вопратка і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам;

рэчы, якія маюць яркія, кідкія малюнкі;

бруднае, мятае (неахайная) і іншае адзенне, не прызначанае для наведвання ўстановы адукацыі;

джынсы, кароткія сукенкі і спадніцы;

верхняя вопратка і галаўныя ўборы;

багацце біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, яркага і доўгага манікюру, яркага экстравагантнага макіяжу і ненатуральнага ярка афарбаванага колеру валасоў, святочных прычосак і аксесуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных гуртоў і розных напрамкаў моладзевай субкультуры і спартыўных клубаў.

  1. Спрэчныя пытанні, звязаныя са знешнім выглядам вучня, вырашае кіраўніцтва ўстановы адукацыі.
  2. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ ВУЧНЯМІ ВУЧЭБНЫХ ЗАНЯТКАЎ

4.1. Вучэбныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца па раскладзе або ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, і з’яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі навучэнцамі.

4.2. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання.

4.3. Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з’яўляецца для вучняўў абавязковым і безумоўным.

4.4. У выпадку, калі вучань не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфармуе пра гэта дзяжурнага адміністратара і вучань выдаляецца з урока ў суправаджэнні дзяжурнага адміністратара. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы вучня, апошні можа праінфармаваць пра гэта дзяжурнага адміністратара. Дзяжурны адміністратар выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка навучэнца, а пры неабходнасці – супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў. Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць вучню прысутнічаць на наступных уроках. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, дзяжурны адміністратар мае права забраць вучня з любога наступнага ўрока для разбору па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі.

4.5. У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне вучань да пачатку ўрока абавязаны паведаміць пра гэта настаўніку.

4.6. Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку ўрока кожны вучань:

займае месца ў вучэбным кабінеце (класе), вызначаны классным кіраўніком;

рыхтуе неабходныя для працы на ўроку падручнікі і навучальныя прыналежнасці;

ставіць на бясшумны рэжым прыладу мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) і кладзе яе ў прызначанае для гэтага прыстасаванне (скрынку), якая знаходзіцца на асобным стале   або стале настаўніка.

4.7. Вучань, які спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.

4.8. Падчас урока вучні ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых вучняў, не дапушчаючы каментароў і рэплік з месца.

4.9. Пры адказе на пытанне настаўніка вучань ўстае. З дазволу настаўніка магчымы адказ з месца.

4.10. Аб сваёй гатоўнасці да адказу альбо аб пытанні, якое ўзнікла ў ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу, вучань інфармуе, падымаючы руку.

4.11. Дапаўненні і выпраўленні адказаў іншых вучняў магчымыя толькі з дазволу настаўніка.

4.12. Падчас правядзення кантрольных і самастойных работ вучань выконвае іх самастойна. Дапамога іншых вучняў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаны настаўнікам. У выпадку парушэння гэтых правілаў настаўнік мае права выключыць у вучня працу і ацаніць толькі тую частку працы, якая выканана ім самастойна.

4.13. Падчас урока вучань павінен сачыць за сваёй асанкай.

4.14. Пры ўваходзе настаўніка ў клас вучні ўстаюць у знак прывітання.

4.15. Званок аб заканчэнні ўрока даецца для інфармавання настаўніка і вучняў аб заканчэнні занятка. Вучні пакідаюць клас толькі з дазволу настаўніка.

4.16. Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя вучні пераапранаюцца ў спартыўную форму.

4.17. Па заканчэнні ўрока вучні наводзяць парадак на працоўным месцы, забіраюць свае прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі).

4.18. У выпадку пропуску заняткаў па хваробе вучань або законныя прадстаўнікі інфармуюць класнага кіраўніка аб прычыне адсутнасці ў вуснай форме.

4.19. У дзень выхаду на заняткі вучань прад’яўляе тлумачэнні аб паважлівасці прычыны пропуску заняткаў.

Уважлівай прычынай лічыцца:

хвароба вучня, наведванне ўрача (прад’яўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя);

экстранныя выпадкі ў сям’і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў);

пропуск заняткаў па дамоўленасці з кіраўніцтвам установы адукацыі (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў);

удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам установы адукацыі).

Дзяжурства навучэнцаў:

4.20. Ва ўстанове адукацыі з ліку навучэнцаў VII-XI класаў прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму адміністратару, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну падчас пераменаў, чысціню і парадак у школе.

4.21. У кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які падчас перамены дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўрока: раздае навучальныя дапаможнікі і сшыткі вучняў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі.

4.22. З ліку навучэнцаў VII-XI класаў прызначаюцца дзяжурныя па сталовай, якія перад раздачай ежы мыюць рукі з мылам, апранаюць галаўныя ўборы, фартухі і дапамагаюць накрыць на стол за 15 мін да заканчэння чацвёртага і пятага урокаў.

  1. ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ ВУЧНЯЎ НА ПЕРАПЫНКУ

5.1. Перамена прызначана:

для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў;

адпачынку і фізічнай размінкі;

прыняцця ежы;

праветрывання класа, для чаго вучням неабходна выйсці з класа;

падрыхтоўка да ўрока.

5.2. Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах навучэнцам неабходна прытрымлівацца правага боку.

5.3. Падчас перапынкаў вучням забараняецца:

шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;

штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любога роду канфліктных сітуацый;

катацца ва ўстанове адукацыі і яго тэрыторыі на веласіпедах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;

ўжываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых вучняў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

  1. МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ

Сталовая

6.1. У сталовую вучні ходзяць арганізавана ў суправаджэнні настаўніка, які праводзіў урок.

6.2. Вучні выконваюць правілы гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без верхняга адзення, мыюць рукі перад ежай.

6.3. Ўжываць стравы, напоі, прадукты харчавання, набытыя прынесеныя з сабой, дазваляецца толькі ў сталовай. Падчас прыёму ежы вучні павінны выконваць культуру харчавання.

6.4. Кожны вучань прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд у спецыяльна адведзенае месца, дзяжурны выцірае стол.

Спартыўная зала

6.5. Заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з раскладам яго працы. Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменным абутку.

6.6. Забараняецца знаходзіцца ў спартыўнай зале без настаўніка, іншага педагагічнага работніка, дзяжурнага педагога.

6.7. Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца па раскладзе спартыўных секцый.

Санітарныя пакоі

6.8. Пры карыстанні санітарнымі пакоямі навучэнцы павінны выконваць чысціню і парадак, правілы асабістай гігіены.

6.9. Забараняецца затрымлівацца ў санітарным пакоі без патрэбы, а таксама смеціць, псаваць маёмасць, паліць, прымаць ежу, напоі, кідаць у ракавіны і ўнітазы староннія прадметы.

Гардэроб

6.10. Па заканчэнні заняткаў (вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых, у аб’яднаннях па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў вучні ідуць у гардэроб, у парадку чарговасці забіраюць сваю вопратку, захоўваючы парадак і меры бяспекі.

6.11. У выпадку выяўлення згубы адзення або абутку вучань абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася класнаму кіраўніку або дзяжурнаму адміністратару.

6.12. Вучні не пакідаюць у кішэнях верхняга адзення ключы ад дома, грошы, дакументы, прылады сувязі (інтэрнэт-сувязі), іншыя каштоўныя рэчы.

6.13. Пакінутыя і (або) забытыя кімсьці ў гардэробе рэчы навучэнцы перадаюць вартаўніку або дзяжурнаму настаўніку.

VII. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАВУЧЭБНЫ ЧАС

7.1. Вучням забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазавучэбны час.

7.2. Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазавучэбны час ва ўстанове адукацыі, асоб, якія не навучаюцца ў дадзенай установе адукацыі, дапускаюцца толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (намесніка дырэктара па асноўнай дзейнасці, дзяжурнага адміністратара).

7.3. Вучні, якія прысутнічаюць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазавучэбны час ва ўстанове адукацыі, і асобы, якія не навучаюцца ў дадзенай установе адукацыі, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, які адпавядае ўзросту.

7.4. Не дазваляецца прысутнасць у верхняй вопратцы і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў рэкрэацыі, спартыўнай зале, іншых памяшканнях установы адукацыі.

7.5. Прыход і сыход з мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства.

7.6. Вучні абавязаны выконваць правілы бяспекі для вучняў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб’ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства.

7.7. Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах вучні дапускаюцца з дазволу урача, да турыстычных паходаў – з дазволу медыцынскага работніка.

7.8. Грамадска карысная праца вучняў у пазаўрочны час праводзіцца не раней чым праз 30 мін пасля заканчэння ўрокаў. Працягласць грамадска карыснай працы і віды работ ўсталёўваюцца Санітарнымі нормамі і Правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.

VIII. ЗААХВОЧВАННЕ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ ВУЧНЯЎ

8.1. У якасці заахвочвання да вучняў могуць прымяняцца наступныя захады:

аб’ява падзякі;

узнагароджанне Граматай;

узнагароджанне каштоўным падарункам;

занясенне на Дошку гонару ўстановы адукацыі;

напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.

Заахвочванне аб’яўляецца загадам дырэктара. Выпіска з загаду захоўваецца ў асабістай справе навучэнца.

8.2. За здзяйсненне вучнем дысцыплінарнай правіны (у тым ліку неаднаразовае парушэнне статута і правілаў для вучняў) устанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выяўляецца ва ўжыванні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання:

заўвага;

вымова.

адлічэнне.

8.3. Датэрміновае спыненне адукацыйных адносін (адлічэнне) як мера дысцыплінарнага спагнання не прымяняецца да вучня, які не дасягнуў васямнаццаці гадоў і не завяршыў засваенне зместу адукацыйнай праграмы базавай адукацыі, адукацыйнай праграмы сярэдняй адукацыі.

8.4. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару ўстановы адукацыі.

8.5. Звесткі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання даводзяцца да законных прадстаўнікоў непаўналетняга вучня.

  1. ПРАВІЛЫ КАРЫСТАННЯ ПРЫЛАДАМІ МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЭТ-СУВЯЗІ)

9.1. У будынку ўстановы адукацыі вучні абавязаны ставіць прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у рэжым вібравыкліку або бясшумны рэжым.

9.2. Падчас правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючыхь заняткаў, заняткаў у аб’яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў прызначаным прыстасаванні (скрынцы) у стане бясшумнага рэжыму (здаюцца настаўніку перад кожным урокам і вяртаюцца назад пасля ўрока).

9.3. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у час вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб’яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў толькі з дазволу настаўніка.

9.4. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) вучням дазволена выключна для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неабходнасці.

9.5. У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), вучань павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучню робіцца запіс у дзённік.

9.6. Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання паслугамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) адбываецца канфіскацыя тэлефона ў вучня. Ва ўстанову адукацыі запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі), і пасля гутаркі з дырэктарам (членам кіраўніцтва) ім вяртаецца прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На вучня накладаецца спагнанне, вызначанае дырэктарам установы адукацыі.

9.7. Установа адукацыя не нясе адказнасць за захаванасць мабільных тэлефонаў, якія захоўваюцца па ініцыятыве вучняў у асабістых рэчах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УЗГОДНЕНА

Пратакол пасяджэння педагагічнага

савета ўстановы адукацыі

31.08.2022 № 9